Hledat data : návštěvníci

Počet nalezených záznamů: 2

  • Indikátor má za úkol sledovat, jak jsou obyvatelé Brna spokojeni s různými aspekty kvality života ve městě. Je opakovaně měřen pomocí reprezentativního sociologického šetření obyvatel Brna starších 18 let (vlny 2009, 2013, 2017). Výběrový soubor je stanoven v rozsahu 1 000 respondentů (kvótní výběr). Pro výpočet souhrnného indikátoru slouží dílčí indikátory vypočtené z variant hodnocení cca 58 pložek (průměrná hodnota ze všech odpovědí respondentů na danou otázku, hodnocení na škále 1 – „Velmi spokojen“ až po 4 – „Velmi nespokojen“). Čím více se tedy ukazatel blíží číslu 1, tím je hodnocení lepší. Střední hodnota je 2,5. Souhrnný indikátor Spokojenost obyvatel s kvalitou života se v čase mírně zlepšuje – v roce 2009 měl hodnotu 2,22, v roce 2013 dosáhl hodnoty 1,99, v roce 2017 to byla hodnota 1,98, což odpovídá hodnocení “spíše souhlasím”. V roce 2009 byly nejlépe odhodnoceny položky týkající se oblasti kultury a volnočasových aktivit, dále pak oblast sociálních a zdravotních služeb a školství, životního prostředí atd. Nejnižší ohodnocení získaly položky spadající do oblasti zajištění bezpečnosti obyvatel města, údržby města a dopravy. Hodnocení spokojenosti se v čase příliš nemění. Z výsledků všech tří vln výzkumu vyplývá, že obyvatelé vidí Brno jako město bohaté na historické památky a nabízející rozmanité možnosti trávení volného času. Vnímají je jako město vzdělané a dobré vzdělání umožňující, sídlo s dobrou zdravotní a sociální infrastrukturou, místo, kde se daří kulturnímu životu a kde se dá i dobře nakupovat. Na druhou stranu však kriticky vnímají jeho nedostatky, jako jsou potíže s čistotou a údržbou města či s dopravní zátěží a parkováním. Kvantitativní sociologické šetření Obraz Brna v názorech obyvatel České republiky, Brno 2017.
  • Kvantitativní průzkum mezi návštěvníky akcí v rámci brněnského festivalu Maraton hudby 2018 byl založený na osobním dotazování přímo na vybraných akcích. Cílem průzkumu bylo analyzovat povědomí o festivalu Maraton hudby, cílenou a náhodnou návštěvnost vybraných akcí v rámci festivalu, zdroje informací o festivalu a jednotlivých akcích, hodnocení festivalu prostřednictvím míry doporučení (Net Promoter Score), zaujetí dalšími akcemi v rámci festivalu, účast návštěvníků na jiných kulturních akcích v Brně a letních festivalech, další aktivity absolvované při pobytu v Brně a celkovou délku pobytu návštěvníků v Brně. Cílovou skupinu tvořili návštěvníci akcí v rámci festivalu Maraton hudby ve věku 15+ zastižení na vybraných koncertech / lokalitách. Jednalo se jak o obyvatele města Brna, tak o návštěvníky Brna, bez ohledu na délku pobytu. Velikost vzorku byla 550 respondentů.